Plac Dominikański 3, 50-159 Wrocław

czw: 09:30 - 21:00; Najbliższa niedziela (11.05): niehandlowa

English Українська

Biustowniczki – 2024

Data dodania: 12 marca 2024

8 i 9 marca odbyło się pierwsze wydarzenie kampanii Biustowniczki. Bezpłatne badania USG piersi miały miejsce aż przez 2 dni w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu. W podwójnym gabinecie Biustowniczek przebadano aż 293 osoby! Kolejka do badań była liczna – to znak, że akcja skierowana do młodych kobiet spotkała się z dużym entuzjazmem i została ciepło przyjęta przez Wrocławianki. Już 15 i 16 marca z badań USG będą mogły skorzystać mieszkanki Krakowa w Galerii Bronowice!

 

Badania we Wrocławiu

Badania Biustowniczek kierowane są do osób w wieku 18-35 lat. Organizatorzy kampanii postanowili dać młodym kobietom przestrzeń i możliwość skorzystania z badań. Pierwszego dnia przebadano 132 osoby, drugiego aż 161 – sumarycznie 293 panie poddały się przesiewowym badaniom USG.

Wykryto 17 zmian do dalszej diagnostyki i kontroli oraz 70 niegroźnych torbieli.

W trakcie badania USG lub w trakcie samobadania możemy znaleźć wiele różnych typów zmian. Niektóre będą przypominać guzki, inne węzły czy zgrubienia.

W trakcie badań wykrywamy wiele typów zmian. Niektóre z nich są całkowicie niegroźne, inne jednak wymagają dalszej diagnostyki, poza badaniem ultrasonograficznym. Korzystające z badań dziewczyny są informowane, jakie dalsze kroki powinny podjąć aby zadbać o swoje zdrowie.

 

Kampania Biustowniczki

Kampania Biustowniczki to nowa akcja, która ma na celu promowanie profilaktyki nowotworowej wśród młodych kobiet. Celem akcji jest zachęcenie jak największej ilości osób do zadbania o swoje zdrowie i potwierdzenia, że wszystko jest w porządku. Zaplanowanych zostało 8 dwudniowych wydarzeń z bezpłatnymi badaniami USG piersi w miastach w całej Polsce. Wszystkie wydarzenia akcji są darmowe, nie wymagają skierowań, ubezpieczenia ani dokumentacji medycznej – wystarczy przyjść!

 

Dlaczego warto się badać?

Polska ma jedne z najgorszych statystyk w Europie w zakresie wczesnej wykrywalności nowotworów intymnych – zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn. Nowotwory nie są już chorobami jedynie ludzi starszych – z uwagi na czynniki środowiskowe i genetyczne, chorują coraz młodsze osoby a nowotwór w młodym wieku ma dużo bardziej agresywny przebieg. Należy jednak pamiętać, że każdy nowotwór wykryty na wczesnym etapie jest łatwiejszy do wyleczenia i pociąga za sobą mniej poważnych konsekwencji dla zdrowia i komfortu życia. Istotne jest monitorowanie także początkowo niegroźnych zmian – aby je znaleźć, należy korzystać z badań przesiewowych.

W Polsce nie było dotychczas zakrojonego na szeroką skalę programu bezpłatnych badań profilaktycznych dla młodych osób. Temu problemowi postanowiła wyjść naprzeciw Fundacja Kapitan Światełko, organizując akcję Biustowniczki.

 

Bezpłatne badania dla młodych osób.

Każdego roku tylko w Polsce odnotowuje się ponad 1000 zachorowań młodych kobiet na raka piersi. Nawet niezłośliwy nowotwór to wciąż zmiana, o której powinno się wiedzieć i monitorować jej stan. Dla wielu osób badania profilaktyczne to duży wydatek, a problem często jest bagatelizowany – niesłusznie!

Z raportu “Kobiece Sprawy” partnera strategicznego kampanii, Santander Consumer Bank, wynika, że to właśnie młode kobiety najrzadziej korzystają z badań USG piersi. Co trzecia młoda Polska nigdy takiego badania nie wykonywała. Młode kobiety rzadziej objęte są prywatnymi ubezpieczeniami zapewnianymi przez pracodawców, a wiele z nich po prostu nie może sobie pozwolić finansowo na profilaktyczne skorzystanie z takiego badania.

Akcja Biustowniczki daje możliwość na przebadanie się bez żadnych kosztów. Badania USG są bezpieczne, bezbolesne i nieinwazyjne, te w ramach akcji Biustowniczki adresowane są do wszystkich kobiet między 18 a 35 rokiem życia. Badania prowadzone będą przez kobiety-lekarzy, aby zapewnić maksymalny komfort pacjentkom. Uczestniczki będą miały do dyspozycji 2 mobilne gabinety USG, które będą stać przez 2 dni w centrach handlowych w 8 miastach. To aż 320 godzin badań profilaktycznych!

Na badania nie są prowadzone zapisy, decyduje kolejność przybycia. Bez ukrytych kosztów, bez skierowań – jedyny wymagany dokument to zgoda na przeprowadzenie badania. Badania USG trwają około 15 minut i nie wymagają żadnego przygotowania poza zachowaniem higieny osobistej.

 

Kiedy i gdzie odbędą się badania?

Akcja rusza 8 marca 2024 roku, w Dniu Kobiet. Od tego momentu do połowy maja 2024 r. „Biustowniczki” odwiedzą 8 miast!

W konkretne piątki i soboty każda z pań może przyjść i poczekać na bezpłatne badanie USG piersi w galeriach handlowych w wybranych miastach w Polsce.

Badania trwać będą od 10:00 do 20:00.

 

8-9.III.2024 – Wrocław – Galeria Dominikańska

15-16.III.2024 – Kraków – Galeria Bonowice

22-23.III.2024 – Rzeszów – Galeria Rzeszów

5-6.IV.2024 – Warszawa – Atrium Promenada

19-20.IV.2024 – Katowice – Galeria Katowicka

26-27.IV.2024 – Bydgoszcz – Focus Bydgoszcz

10-11.V.2024 – Poznań – Centrum Posnania

17-18.V.2024 – Gdańsk – Galeria Przymorze

 

Edukacja:

Oprócz badań, na stanowiskach Biustowniczek będzie się można także nauczyć samobadania piersi.

Podczas samobadania kobieta może wykryć pojedyncze guzy czy zgrubienia. Powodem do niepokoju powinna być przede wszystkim zmiana kształtu lub symetrii piersi. Wiele zmian nowotworowych występuje w postaci guzów organicznych, łatwo wyczuwalnych i bezbolesnych. Każda zmiana, odpowiednio wcześniej wykryta, jest łatwiejsza do wyleczenia. Aby zmianę zauważyć, należy badać się regularnie, co miesiąc, w tym samym dniu cyklu.

 

Partnerzy:

Partnerem strategicznym, finansującym pierwszą edycję kampanii Biustowniczki jest Santander Consumer Bank S.A.

Wsparcie technologiczne do badań zapewnia firma Profimedical.

 

Regulamin korzystania z badań dostępny jest na stronie akcji www.biustowniczki.pl

 

Strona akcji Biustwniczki

https://www.biustowniczki.pl/

Instagram:

https://www.instagram.com/biustowniczki/

Facebook:

https://www.facebook.com/biustowniczki

 

Ambasadorki kamanii:

Aga Szuścik – https://agaszuscik.com/ – edukatorka ginekologiczna, od lat promująca profilaktykę onkologiczną w Polsce. Autorka książki „Ginekologicznie” – rozwiewającej wątpliwości w kwestiach intymnych. Prowadzi także Wielką Listę Ginekologów i Ginekolożek, która zbiera polecanych i godnych zaufania lekarzy.

 

Agnieszka Golda – https://golderma.pl/– https://www.instagram.com/agnieszka_golda_official/ – kosmetolog medyczny. Agnieszka poświęca wiele czasu pacjentkom z bliznami pooperacyjnymi, zwłaszcza po operacji piersi i stara się poprawić jakość ich życia. Wspiera kobiety w odzyskaniu własnej kobiecości po bardzo trudnych chorobach. Wolontariuszka oddziału onkologicznego w szpitalu Marii Skłodowskiej-Curie w Gliwicach.

 

Kasia Węsierska – https://www.instagram.com/kasia_wesierska/ – popularna dziennikarka radiowa i telewizyjna, na stałe współpracuje z Radiem Eska oraz Eska TV i TVN Style. Widzowie i słuchacze lubią ją za charakterystyczny głos, talent muzyczny i pozytywną osobowość.

 

Nadia Długosz – https://www.instagram.com/nadjowa/?hl=pl – znana influencerka prężnie rozwijająca swoje kanały w mediach społecznościowych i Youtube. Jej treści związane z lifestyle’m i podróżami fascynują i inspirują.

 

Karolina Leśniak – https://www.instagram.com/wlosrozsadku/ – influencerka urodowa, skupiająca się na tematach związanych z włosami. Dzięki jej radom każdej kobiecie uda się wydobyć naturalne piękno swoich włosów.

 

Marta Cegłowska – przedstawicielka Santander Consumer Bank S.A. wśród naszych ambasadorek. Kilka lat temu u Marty zdiagnozowano nowotwór piersi. Na szczęście – na tyle wcześnie, że leczenie przebiegło szybko i bez komplikacji. Od tamtej pory edukuje osoby ze swojego otoczenia, jak ważna jest profilaktyka w leczeniu chorób nowotworowych, zachęca do badań USG i zwracania większej uwagi na swoje zdrowie.